statystyka



KAŻDE DZIECKO JEST ZDOLNE
 
Nasza szkoła uczestniczy w Projekcie PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY. Projekt rozpoczął się we wrześniu w 2009 roku i będzie trwał do 31 grudnia 2011 roku. Obejmuje klasy pierwsze, a następnie drugie.

zakończenie projektu

 
     

Głównym celem Projektu jest wdrożenie elastycznego modelu edukacji, dostosowanego do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów z wykorzystaniem nowatorskich metod i treści kształcenia. Wieloaspektowe wspieranie rozwoju umysłowego, emocjonalnego, społecznego, fizycznego, motorycznego dzieci rozpoczynających naukę szkolną odbywać się będzie poprzez kształtowanie kompetencji kluczowych w oparciu o teorię inteligencji wielorakich Howarda Gardnera, amerykańskiego psychologa i neurologa. W odniesieniu do dzieci Gardner wyróżnia
8 typów inteligencji:
- inteligencja językowa – przejawia się w rozumieniu świata poprzez słowo mówione i pisane, we wrażliwości na rymy, znaczenie słów oraz dźwięki,
- inteligencja ruchowa – przejawia się w rozumieniu świata poprzez ruch, kontakt fizyczny oraz umiejętnością wykorzystania własnego ciała do wyrażania emocji,
- inteligencja matematyczno – logiczna – przejawia się w rozumieniu świata poprzez liczby, ciągi zdarzeń, myślenie logiczne i kreatywne rozwiązywanie problemów,
- inteligencja wizualno – przestrzenna – przejawia się w rozumieniu świata poprzez myślenie obrazowe, wrażliwość wzrokowo przestrzenną, wizualizację i orientację przestrzenną,
- inteligencja przyrodnicza – przejawia się rozumieniu świata poprzez otoczenie, środowisko, umiejętność rozpoznawania i kategoryzowania świata fauny i flory oraz innych obiektów przyrodniczych,
- inteligencja muzyczna – przejawia się w rozumieniu świata poprzez rytm i melodię, zdolnością słuchową, wrażliwością na dźwięki, rymy i kompozycje,
- inteligencja interpersonalna – to zdolność rozumienia innych ludzi, współodczuwania, negocjowania, wypracowywania kompromisów oraz patrzenia na świat oczyma innej osoby,
- inteligencja intrapersonalna – to zdolność rozumienia samego siebie, własnych uczuć, patrzenia na świat z własnego punktu widzenia, umiejętność kierowania własnym postępowaniem.

   

Projekt stwarza warunki wszechstronnego rozwoju dziecka, jego kreatywności, ciekawości poznawczej i otwartości na wiedzę.
W Projekcie uczestniczy 2 700 szkół z terenu 6 województw:
- lubelskiego (450 szkół),
- łódzkiego (360 szkół),
- małopolskiego (630 szkół),
- podkarpackiego (450 szkół),
- śląskiego (540 szkół),
- świętokrzyskiego (270 szkół).


 

Foto - galeria