NARODOWY PROGRAM ROZWOJU CZYTELNICTWA |
Wsparcie 12 000 zł + 3000 zł wkład własny.
- zakup książek 8000 zł
- wyposażenie biblioteki 6000 zł
- realizacja działań promujących czytelnictwo 1000 zł
- razem 15 000 zł
1. Zakup książek będących nowościami wydawniczymi i
niebędących podręcznikami, w szczególności książek historycznych, w tym
poświęconych historii Polski XX wieku oraz lektur szkolnych, w tym
książek opublikowanych drukiem lub na innym nośniku (w tym książek
obrazkowych, mówionych i elektronicznych), które są dostępne na rynku
księgarskim, niezależnie od tego czy jest to pierwsze wydanie czy
wznowienie książki
2. Zakup nowych elementów wyposażenie bibliotek szkolnych:
- zakup sprzętu komputerowego do wykorzystania przez nauczyciela -
bibliotekarza
- zakup oprogramowania dla bibliotek
- zakup czytników e-booków
- zakup wyposażenia wnętrza biblioteki, w szczególności regałów, półek,
biurek, szaf, foteli i elementów oświetlenia
Organ prowadzący szkołę, który otrzymał wsparcie
finansowe, przeznacza nie mniej niż 50% kwoty wsparcia finansowego
otrzymanego w odniesieniu do danej placówki wychowania przedszkolnego,
szkoły lub biblioteki pedagogicznej na zakup książek dla tej placówki.
Organ prowadzący, który uzyskał wsparcie finansowe, jest
zobowiązany zapewnić aby szkoły w odniesieniu, do których uzyskał
wsparcie finansowe:
1. zasięgnęły opinii rady rodziców i samorządu uczniowskiego w sprawie
zakupu książek
2. podjęły współpracę z bibliotekami publicznymi lub publicznymi
bibliotekami pedagogicznymi obejmującą:
- planowanie zakupu książek
- wzajemną wymianę informacji o wydarzeniach promujących czytelnictwo
organizowanych w placówkach wychowania przedszkolnego, bibliotekach
szkolnych, bibliotekach pedagogicznych oraz bibliotekach publicznych
- zorganizowały w ciągu roku szkolnego, co najmniej jedno wydarzenie
promujące czytelnictwo z udziałem uczniów, w szczególności spotkanie z
twórcami literatury, w tym dziecięcej i młodzieżowej
- uwzględniły tematykę wpływu czytania na rozwój dzieci i młodzieży
podczas zorganizowanego przez szkołę co najmniej jednego spotkania z
rodziacami
- zrealizowały co najmniej jeden projekt edukacyjny na oddział w szkole
z wykorzystaniem księgozbioru biblioteki szkolnej
- dostosowały organizację pracy bibliotek szkolnych do potrzeb uczniów,
w szczególności przez umożliwienie uczniom wypożyczania książek również
na okres ferii zimowych i letnich
- uwzględniły potrzeby uczniów niepełnosprawnych w planowanych zakupach
książek.