statystyka

 

 



NARODOWY PROGRAM ROZWOJU CZYTELNICTWA

Wsparcie 12 000 zł + 3000 zł wkład własny.
- zakup książek 8000 zł
- wyposażenie biblioteki 6000 zł
- realizacja działań promujących czytelnictwo 1000 zł
- razem 15 000 zł


1. Zakup książek będących nowościami wydawniczymi i niebędących podręcznikami, w szczególności książek historycznych, w tym poświęconych historii Polski XX wieku oraz lektur szkolnych, w tym książek opublikowanych drukiem lub na innym nośniku (w tym książek obrazkowych, mówionych i elektronicznych), które są dostępne na rynku księgarskim, niezależnie od tego czy jest to pierwsze wydanie czy wznowienie książki
2. Zakup nowych elementów wyposażenie bibliotek szkolnych:
- zakup sprzętu komputerowego do wykorzystania przez nauczyciela - bibliotekarza
- zakup oprogramowania dla bibliotek
- zakup czytników e-booków
- zakup wyposażenia wnętrza biblioteki, w szczególności regałów, półek, biurek, szaf, foteli i elementów oświetlenia


Organ prowadzący szkołę, który otrzymał wsparcie finansowe, przeznacza nie mniej niż 50% kwoty wsparcia finansowego otrzymanego w odniesieniu do danej placówki wychowania przedszkolnego, szkoły lub biblioteki pedagogicznej na zakup książek dla tej placówki.


Organ prowadzący, który uzyskał wsparcie finansowe, jest zobowiązany zapewnić aby szkoły w odniesieniu, do których uzyskał wsparcie finansowe:
1. zasięgnęły opinii rady rodziców i samorządu uczniowskiego w sprawie zakupu książek
2. podjęły współpracę z bibliotekami publicznymi  lub publicznymi bibliotekami pedagogicznymi obejmującą:
- planowanie zakupu książek
- wzajemną wymianę informacji o wydarzeniach promujących czytelnictwo organizowanych w placówkach wychowania przedszkolnego, bibliotekach szkolnych, bibliotekach pedagogicznych oraz bibliotekach publicznych
- zorganizowały w ciągu roku szkolnego, co najmniej jedno wydarzenie promujące czytelnictwo z udziałem uczniów, w szczególności spotkanie z twórcami literatury, w tym dziecięcej i młodzieżowej
- uwzględniły tematykę wpływu czytania na rozwój dzieci i młodzieży podczas zorganizowanego przez szkołę co najmniej jednego spotkania z rodziacami
- zrealizowały co najmniej jeden projekt edukacyjny na oddział w szkole z wykorzystaniem księgozbioru biblioteki szkolnej
- dostosowały organizację pracy bibliotek szkolnych do potrzeb uczniów, w szczególności przez umożliwienie uczniom wypożyczania książek również na okres ferii zimowych i letnich
- uwzględniły potrzeby uczniów niepełnosprawnych w planowanych zakupach książek.


 

Foto - galeria